שאלות נפוצות

בחילות הבוקר מתחילות בדרך כלל בין השבוע ה-4 לשבוע ה-9 של ההיריון. בדרך כלל הן מחמירות בין השבוע ה-7 לשבוע ה-12. אצל מרבית הנשים המצב משתפר ובחילות הבוקר מתחילות להיעלם בין השבוע ה-12 לשבוע ה-16. יש נשים שאצלן הבחילות ימשכו מספר שבועות או חודשים, ויש שיסבלו מהן לאורך כל ההיריון.

כן, בהחלט טבעי שתרגישי סלידה ממוצרי בשר או עוף. יש נשים שלא יכולות לסבול גם טעמים וריחות חזקים נוספים, למשל של ירקות או משקאות. אחת ההשערות היא שזהו מנגנון הגנה טבעי ושהבחילות וההקאות נועדו להגן על האם והעובר מפני רעלים מזיקים.

אל חשש : העובר שלך מקבל ממך את כל הצרכים התזונתיים שלהם הוא זקוק. המחקרים מוכיחים שאין כל סכנה או השפעה שלילית על העובר. ירידה במשקל יכולה להעיד גם על התייבשות, לכן חשוב שתנסי לאכול ולשתות מה שאת מסוגלת, אפילו בכמויות קטנות מאד. אם ירדת במשקל, ואם את עדיין חוששת, מומלץ לפנות לרופא הנשים שלך.

טוב שאת ערה לסיכון. אם את חושבת שאת עלולה להגיע למצב של התייבשות צרי קשר עם רופא הנשים שלך או פני לחדר המיון הקרוב.
על מנת להגדיל את צריכת הנוזלים שלך:

  • נסי לאכול קרטיב או קרח גרוס, או לשתות שייק או ברד.
  • שתי משקאות ספורט או מים מועשרים בוויטמינים.
  • התייעצי עם הרופא שלך לגבי תמיסות מלחים (אלקטרוליטים) הנמכרות בבתי מרקחת. נסי להוסיף את התמיסה למרק, למשקה או אפילו לג'לי, לפי המינונים המותרים.

זה לא נעים, אבל ממש לא נורא. ייתכן שעודף הרוק נגרם בגלל ההיריון, או בגלל חומציות מוגברת. טיפול בחומציות המוגברת עשוי להפחית את כמות הרוק. אם מצטבר לך הרבה רוק בפה, את יכולה לירוק אותו ולהשתמש במי פה לשטיפה לעיתים קרובות יותר. בליעת הרוק העודף עלולה להחמיר את בחילות הבוקר.

במהלך ההיריון רמת ההורמונים בגופך עולה ותהליך העיכול איטי יותר. לכן, את עלולה להרגיש שהאוכל "יושב לך בבטן" וצורך לפלוט אותו. התייעצי עם רופא הנשים שלך לגבי אפשרויות טיפול לשיפור תהליך העיכול.

כן, נשים רבות שסובלות מבחילות והקאות במהלך ההיריון מנצלות ימי מחלה או חופשה כדי להישאר בבית, כשהן מרגישות רע או חוששות שהתסמינים ישפיעו על עבודתן לרעה.

כן. מתח, דיכאון, כעס, עייפות, עלולים להחמיר את הבחילות. לכן, חשוב שתמצאי ותסגלי דרכים שיעזרו לך להתמודד עם רגשותייך ועם עייפות. לחצי כאן למידע נוסף על הקשר בין בחילות והקאות למצב הנפשי.

כן, נסי להמשיך לאכול מנות מזון קטנות יותר באופן קבוע והוסיפי מזון חלבוני לכל ארוחה. זה יעזור לך לאזן את רמת הסוכר בדמך במהלך כל ההיריון. הקפידי לקחת הפסקות למנוחה. זכרי, שבחילות הבוקר עלולות לחזור או להחמיר כשאת רעבה וכאשר הקיבה שלך ריקה במשך פרקי זמן ארוכים או אם תאכלי כמויות מזון גדולות.

זהירות! ישנו חשש שהבחילות שלך הפעם נגרמות מגורמים אחרים. פני בדחיפות לרופא הנשים שלך.

שיתוף :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

רוצה ללמוד על בחילות והקאות בהריון וכיצד להתמודד איתן?

רוצה ללמוד על בחילות והקאות בהריון וכיצד להתמודד איתן?

נגן וידאו